Jump to content


Photo

Honda NX650 Dominator


  • Please log in to reply
8156 replies to this topic

#1 Axa cu Scame

Axa cu Scame

    Imblanzitor de fiare

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,459 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Rock, viata si vin la gheata
  • Moto: TT600RE
  • Numar: regulamentar
  • Club: --- Calaret liber

Posted 28 April 2005 - 11:29 AM

Salutari
Dupa cum m-am mai laudat pe aici pe forum, de curand mi-am luat un Dominator. :lol:
Motocicleta e intr-o stare generala super, 26.000 km pe ceas care se "citesc" pe toate piesele, in vopseaua originala.Dupa seriile de cadru si motor (informatie Honda) e fabricatie 1993, pe carte RAR mi-a scris 1992 :lol:
Am demontat de pe ea carene,sa,rezervor si am tras cum trebuie cablurile si furtunele, am verificat strangerea suruburilor si am completat piulitele lipsa. Fusese montata in graba, fiind adusa de afara pe piese si asamblata aici.
Mi-au venit deja din Germania filtre de ulei si aer.
Sper ca azi sa-mi iasa numarul si talonul de la militie :lol:
Prima modificare pe care vreau sa o fac e sa-i chiuretez un pic tobele. Se aude de parca e "electrica" :lol: si eu sunt obisnuit cu Guzu care latra frumos la oameni si conserve :lol:
A doua modificare ar fi sa-i inalt ghidonul un pic (10 cm max), sa stau si eu mai comod si sa nu ma mai aplec cand ma ridic in scari.In plus, capetele trebuie sa treaca pe deasupra oglinzilor conservelor obisnuite, treaba asta te ajuta mult in traficul din Bucuresti.Nu m-am edificat inca, s-ar putea sa nu pot urca mai sus furtunele si conductele de frana.



Totusi, am 2 probleme de functionare care ma sacaie:

1. La relanti, setat oriunde intre 1300 (recomandarea Honda) si 2000 de ture, mi se opreste brusc motorul din ce in ce mai des pe masura ce se incalzeste.Inainte de a se opri pare ca da un "fas" in carburator.Din ce am mai aflat de la unul-altul, e posibil sa traga aer fals pe la racordul intre cilindru si carburator. Racordul e intreg si arata bine, nu e imbatranit, am mai incercat sa-l asez si sa-l strang dar degeaba.E foarte greu accesul la zona aia , carburatorul fiind indesat in cadru si intre furtune,cabluri samd. Deja incepe sa-mi para rau dupa Guzzi :ok:
In rest,motorul trage bine in ture, nu da pic de fum nici de ulei nici de benzina.

2.Ambreiajul "agatza" un pic desi am umblat la reglajele de cablu si are cursa destula.La cuplarea vitezei 1 caraie cutia.Totusi la proba inainte sa o iau mergea bine. Exsta un alt reglaj sub capacul din dreapta al motorului ?In afara de faza asta, ambreiajul e ferm, "musca" bine si nu patineaza.Sub capacul drepta cred ca s-a umblat in tara, e pus cu silicon.Cei care au adus motorul zic ca nu ei au umblat si se fac ca nu stiu nimic. Nu prea ii cred. :lol:

Care cunoasteti modelul, va rog dati-mi niste indicii pt cele de mai sus.


In plus, mi-ar prinde bine unele sfaturi:

- Ce ulei imi recomandati si unde il gasesc in Bucuresti (pana acum am dedus ca trebuie sa fie un sintetic 15w50 pt vara), de preferat sa nu fie 500.000 kilu.

- Daca aveti un manual de service pt modelul 92-94, eu il am pe cel pt 88-89, cand inca mai avea si pornire la pedala si presupun ca mai sunt diferente. Nu mi-e clar daca asta al meu are decompresor automat pe una din supapele de evacuare si cum se regleaza jocul la supapa aia.Se aude un mic tacanit de culbutori si as vrea sa verific.


Orice alte sugestii si recomandari sunt binevenite !


:lol:

Wolf Moto Service --> Bucuresti/Casa Presei
Service pentru toate tipurile de motociclete; Piese,consumabile si accesorii moto la cele mai bune preturi;Transport moto cu remorca specializata; Gazduirea motocicletei peste iarna.
 0727 132 163 - Axa ; 0733 627 147- Andrei
Email: wolf.moto@yahoo.com
www.wolfmoto.ro

 

 


#2 Smokey

Smokey

    Retired Admin

  • Admin
  • PipPipPip
  • 3,407 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:motociclete / foto / ski

Posted 28 April 2005 - 12:31 PM

Pai sa-l stapanesti sanatos. :lol:

Călătorului îi stă bine cu drumul!


#3 Cata M

Cata M

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,945 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: scuter
  • Numar: fara numar
  • Club: Dual Racing Team

Posted 28 April 2005 - 01:02 PM

pai jocul la supape e asta:
Ventilspiel (Ein): KALT 0,10 MM
Ventilspiel (Aus): KALT 0,12 MM

cat despre opritul ala...verifica ce bujie ai.trebuie musai sa pui ce este recomandat ( ZŁndkerze 1: NGK DPR8(9)EA-9 ).....la dr merge bine cu 9EA .Daca pun 8EA..se opreste cand stau la stop.
Si inca o kestie...regleaza-i surubul de aer..e simplu.

#4 libelula

libelula

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: XT 660 R
  • Numar: B 84 RSZ

Posted 28 April 2005 - 03:17 PM

de-o bujie te rezolv eu daca vrei. incearca una imprumutata intai si daca merge mai bine, gasim bujie.
sa o stapanesti cu placere

#5 orestte

orestte

    old biker

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,382 posts
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:moto
  • Moto: 250 EXC-F, V-STROM 650

Posted 28 April 2005 - 06:22 PM

tre reglat aerul la carb....joaca-ta cu el ...


www.Sprintmotors.ro - magazin si service moto, dealer autorizat motociclete Beta

TRANSPORT MOTO - CONSULTANTA SI VERIFICARE MOTOCICLETE LA ACHIZITIONARE
TEL.0721535377
consumabile, echipamente si accesorii, motociclete, scutere, ATV-uri, garantie, service
comenzi LOUIS.DE, pret fara adaos chiar si la produsele reduse
piese de schimb OEM: Honda Yamaha Suzuki Kawasaki Bmw KTM Ducati
NOU- piese, consumabile si accesorii AUTO - preturi mici pentu motociclisti
www.X-ENDURO
.ro

CAZARE MOTO
 


#6 cbrxx

cbrxx

    just a biker

  • Membru
  • Pip
  • 317 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gyergyoszentmiklos
  • Interests:Hard enduro,fly fishing.
  • Moto: 1190 Adv
  • Numar: xxx
  • Club: Blues Riders

Posted 28 April 2005 - 11:09 PM

Sal!Dominator e un moto fiabil daca ai grija de urmatoarele:schimb ulei la 3000km,jocul de supape corespunzator,schimb filtru aer regulat ca se murdareste foarte repede.Motorul tau are decompresor automat,care deschide o supapa de evacuare.Din cauza decompresorului(ca sa nu dispara jocul la aceasta supapa cand lucreaza decompresorul),motorul trebuie rotit invers decat la celelalte supape(gasesti in cartea service referire la asta)

Edited by cbrxx, 28 April 2005 - 11:11 PM.

Only bikers understand,why the dogs love to stick their heads out of car window.
Piese si consumabile cross&enduro de vanzare

#7 Cata M

Cata M

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,945 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: scuter
  • Numar: fara numar
  • Club: Dual Racing Team

Posted 29 April 2005 - 01:22 AM

tre reglat aerul la carb....joaca-ta cu el ...

m-am jucat putin la surub....era cam inchis.L-am mai deschis un pic, dar tot se opreste la ralanti indiferent cum ai regla surubul.Se manifesta de parca i-ai lua contactu'...cu toate ca scanteie are din belsug, iar in ture nu intrerupe deloc.

#8 orestte

orestte

    old biker

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,382 posts
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:moto
  • Moto: 250 EXC-F, V-STROM 650

Posted 29 April 2005 - 08:55 AM

nivelul in carburator si vedeti si filtrul de aer sa nu fie imbacsit sa sa traga aer fals....sigur e problema de alimentare


www.Sprintmotors.ro - magazin si service moto, dealer autorizat motociclete Beta

TRANSPORT MOTO - CONSULTANTA SI VERIFICARE MOTOCICLETE LA ACHIZITIONARE
TEL.0721535377
consumabile, echipamente si accesorii, motociclete, scutere, ATV-uri, garantie, service
comenzi LOUIS.DE, pret fara adaos chiar si la produsele reduse
piese de schimb OEM: Honda Yamaha Suzuki Kawasaki Bmw KTM Ducati
NOU- piese, consumabile si accesorii AUTO - preturi mici pentu motociclisti
www.X-ENDURO
.ro

CAZARE MOTO
 


#9 Axa cu Scame

Axa cu Scame

    Imblanzitor de fiare

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,459 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Rock, viata si vin la gheata
  • Moto: TT600RE
  • Numar: regulamentar
  • Club: --- Calaret liber

Posted 29 April 2005 - 10:04 AM

Asa cred si eu pana la urma, s-ar putea sa traga aer fals, desi am mai verificat o data pozitia si strangerea colierului la admisie si pare ok.
Merge foarte bine, trage din 2500 de ture fara mofturi, cand te dai la ea nu are nici o problema.

Schimbat bujia cu una de la Cata_m (THX! :lol:), initial am crezut ca s-a ameliorat problema dar la cald tot imi taie relantiul, deci nu e de acolo.Jucat la surub de aer, face cam la fel.Relantiu neregulat (oscilatii intre 1400 si 1700 de ture),daca il reglez mai jos (1300 zice cartea) se opreste brusc.
Filtrul de aer e nou l-am schimbat ieri.
Problema cu ambreiajul nu mai e asa suparatoare, cutia merge ok la drum desi mai zmuceste cand bagi vit I . MA gandesc ca ar puea fi si de la uleiul care e in ea acum.

BTW, ieri mi-au iesit actele! B-42-ZZB :lol:

Nu stiu ce sa fac , as pleca la mare pe ea, si asa viitorul fericit proprietar de Guzzi de-abia asteapta sa ma lase fara el :P . Totusi mi-e tarsa ca daca Honda ia aer fals sa nu o parlesc la drum lung.Desi in sarcina nu sughita nu are nici o problema, nu pierde putere. Se incinge destul de mult dar am inteles ca "asa fac ele" neavand vre-un alt radiator de ulei decat cadrul insusi. :lol: O fi calculat japonezu' ala cu ochii oblici si treaba asta :lol: , daca tot a lasat modelul fara nici un fel de indicator de ulei pe bord.


Si va rog care stiti ziceti-mi de ulei, se pare ca nici macar nivelul nu stiu sa-l masor

:lol: :ok:
Nu prea am mai avut de a face cu motoare cu ungere fortata ,carter uscat si rezervor de ulei in cadru :lol: La carte zice ciongolezu sa pornesti motorul, il lasi sa functioneze 5 minute si dupa aia imediat masori. :lol: Pe dos decat la orice moto "normal"... Alaltaieri mi-a iesit nivelul la minim, ieri la masuratoare se vedea pe joja aproape de maxim. :lol: Halal mecanic! :P

Azi trebuie sa ii iau ulei...iar sunt in dilema . Voi ce bagati in ale voastre???
Din nou la carte ( acum 15 ani) japonezu zice 10W40 pt frig sau 20W50 pt cald.De ce oare nu zice nimic de 15W50???E intermediar !

Am gasit la OMW un full sintetic 10W50 la 400.000 kilu. Eu d-ala as baga...10 pt ca mi-e tarsa de diminetile friguroase cand 15/20 ar fi prea gros si 50 ca mi-e tarsa de cele 55-60 de grade la nivelul asfaltului de la vara. :what:Merita sa ii bag sintetic? E obligatoriu sau facultativ?
Pareri?
THX!

Wolf Moto Service --> Bucuresti/Casa Presei
Service pentru toate tipurile de motociclete; Piese,consumabile si accesorii moto la cele mai bune preturi;Transport moto cu remorca specializata; Gazduirea motocicletei peste iarna.
 0727 132 163 - Axa ; 0733 627 147- Andrei
Email: wolf.moto@yahoo.com
www.wolfmoto.ro

 

 


#10 Hellryder

Hellryder

    Supermotard

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 1,942 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:nimic
  • Moto: diverse
  • Club: nu

Posted 29 April 2005 - 10:20 AM

Sintetic bagi in general in motoarele obosite sau turate, dupa caz. In alea obosite pt ca are diversi aditivi care reduc uzura si in alea turate pt ca e calculat sa reziste mult mai bine la presiuni mari fara sa "faca spuma". In Dominator poti baga cu incredere si mineral 15W40 si semisintetic 10W40 sau 10W50. Poti sa bagi si fullsintetic... dar e investitie mare. Eu tocmai mi-am luat pt tanc un ulei de masina Liqui Molly full sintetic 15W40 si intentionez sa il bag si sa vad ce si cum... macar 5000 de km tot il tin si am dat 800.000 pe 5litri, mi se pare decent. La tine zici ca e ambreiaj uscat? Ai ulei separat pt cutie si separat pt motor? Da niste amanunte ca e important!

Ry

#11 Axa cu Scame

Axa cu Scame

    Imblanzitor de fiare

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,459 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Rock, viata si vin la gheata
  • Moto: TT600RE
  • Numar: regulamentar
  • Club: --- Calaret liber

Posted 29 April 2005 - 10:24 AM

Ambreiaj umed. Racire pe aer, fara radiator de ulei, uleiul in cadru.
Cred ca o sa bag 10W50 semisint. sau daca nu gasesc fac investitie si bag sintetic.

Wolf Moto Service --> Bucuresti/Casa Presei
Service pentru toate tipurile de motociclete; Piese,consumabile si accesorii moto la cele mai bune preturi;Transport moto cu remorca specializata; Gazduirea motocicletei peste iarna.
 0727 132 163 - Axa ; 0733 627 147- Andrei
Email: wolf.moto@yahoo.com
www.wolfmoto.ro

 

 


#12 Hellryder

Hellryder

    Supermotard

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 1,942 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:nimic
  • Moto: diverse
  • Club: nu

Posted 29 April 2005 - 10:29 AM

Bun. Atunci ai grija: in uleiurile de masina exista anumite componente care sa reduca uzura, cum ar fi bisulfatul de molibden, care nu face altceva decat sa diminueze frecarea. Daca ambreiajul e "scaldat" cu acelasi ulei, atunci poti avea surpriza sa patineze la ture mai mari si in cazul asta e recomandat sa bagi un ulei special gandit pt motociclete (care sa nu aiba componentele respective). Cum la mine la tanc motorul e cam ca alea de masina, iar ambreiajul este monodisc USCAT, pot sa bag cam orice fel de ulei in el, tot draq ala e...

Succes!

Ry.

#13 Axa cu Scame

Axa cu Scame

    Imblanzitor de fiare

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,459 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Rock, viata si vin la gheata
  • Moto: TT600RE
  • Numar: regulamentar
  • Club: --- Calaret liber

Posted 29 April 2005 - 10:32 AM

Mda am auzit d echesti aasta dar parerile sunt impartite..unde gasesc un 10W50 semisintetic sa sintetic pt motociclete, vineri inainte de pasti ?????Si nu la 16 euro sticla ca la UM ca nu-mi convine :lol:

Wolf Moto Service --> Bucuresti/Casa Presei
Service pentru toate tipurile de motociclete; Piese,consumabile si accesorii moto la cele mai bune preturi;Transport moto cu remorca specializata; Gazduirea motocicletei peste iarna.
 0727 132 163 - Axa ; 0733 627 147- Andrei
Email: wolf.moto@yahoo.com
www.wolfmoto.ro

 

 


#14 Hellryder

Hellryder

    Supermotard

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 1,942 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:nimic
  • Moto: diverse
  • Club: nu

Posted 29 April 2005 - 10:35 AM

Pai incearca la metrou Pta. Romana sau la KTM in Cotroceni au un SUPER ULEI (Motorex, uleiul de fabrica al KTM pt competitii), nici nu e f scump si gasesti de la 20W40 pana la 10W60 orice vrei in gama semisintetic si fullsintetic.
Succes la vanatoare!

Ry.

#15 Castravete

Castravete

    InCucumberWeTrust

  • Membru
  • Pip
  • 276 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cucumberland
  • Interests:Muzica, moto , masini ...... and on .. and on .. and on
  • Moto: KTM 950 Adventure
  • Numar: BEliniuta
  • Club: CucumbersUnited

Posted 29 April 2005 - 10:36 AM

Ieri am schimbat si eu uleiul/filtrul si bujia ...
3L ulei Castrol R4 SuperBike 10W50
Filtru MAN
Bujie NGK DPR8EA-9
Total: 1.700.000 + 1h30' de surubareala
Parca e alt motor, merge rotund frumos .. .. merge bricius.
Asa ca recomand uleiul si la 11.6Ä/L nu mi se pare exagerat de mult
Festina lente !
All those who proclaim that dog is man's best friend, have evidently not played with the pussy
Posted Image

#16 cristi-mic

cristi-mic

    Motociclist cu pedigree

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,482 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Moto: Super Tenere 850
  • Numar: TL-13-MIC
  • Club: www.tenereclub.ro

Posted 29 April 2005 - 01:34 PM

Parerea mea:
- bujie noua (dupa carte)
- desfacut carburator, curatat si reglat nivelul
- aditiv in benzina pentru curatat depunerile/supapele/camera de ardere (mie-mi facea probleme in ture - tusea si nu mai tragea, am curatat tot si merge din ce in ce mai bine)
- ulei de calitate (pe mine nu mai intereseaza mineral/sintetic, doar sa depaseasca API SH sau SJ). Daca tot vine vara, eu as baga un 10-15W50. Personal bag 15W50 AVIN la 100.000 lei/litru si il tin 3000 km. Plus un aditiv Liqui Moly metalizant, ca e deja la 60.000 km motorul.
De incins se incinge, dar nu e o problema. L-am testat pe dealuri/coclauri, atinge temperatura de lucru si atit.
- modelele cu demaror electric fara kick nu au decompresor
- nivelul de ulei se masoara la cald (faci citiva km) si depinde de model, dar in principiu nu insurubezi joja cind masori. Motivul e ca la rece uleiul mai trece de supapele de sens si covboara in carter, deci scade nivelul si nu indica bine. Tine cont ca ai doua pompe de ulei (in acelasi corp) si una trimite uleiul sus in cadru, cu un debit mai mare decit al celei de ungere.
Nu mai scriu pe motociclism. Ma gasiti pe tenereclub.ro, danube-rebels.ro sau cristi-mic.blogspot.com

#17 cristi-mic

cristi-mic

    Motociclist cu pedigree

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,482 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Moto: Super Tenere 850
  • Numar: TL-13-MIC
  • Club: www.tenereclub.ro

Posted 29 April 2005 - 02:02 PM

PS
Uitasem de maruntisurile specifice pentru un SH:
- schimb ulei furca (probabil 10W40)
- neaparat: gresat articulatiile basculei (are nipluri de gresare) periodic
- filtru de ulei, desigur
- curatat si gresat orice alta articulatie/bucsa/cabluri etc
Apropo de lant, acum ca ai trecut la transmisie noua, cartea de service la Yamaha TT recomanda spalare (periodic) si ungere cu ULEI de cutie de viteze (80W90). Sincer, dupa ce am folosit si eu spray special de lant, am constatat ca e bun, dar atrage praful si formeaza o mizga foarte aderenta dar abraziva. Asa ca folosesc (dic comoditate, ca e mai simplu decit cu ulei) spray cu vaselina pe baza de litiu, nu o arunca peste tot si pare sa mearga foarte bine.
Nu mai scriu pe motociclism. Ma gasiti pe tenereclub.ro, danube-rebels.ro sau cristi-mic.blogspot.com

#18 ionut73

ionut73

    Expert

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 3,938 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: KTM 300 EXC
  • Club: AMCKart Racing Team

Posted 29 April 2005 - 02:03 PM

Yacco 10w50 la cotroceni la MotoAdventure - 400.000/ l
Orteza de umar DonJoy marimea L de vanzare

#19 SVR

SVR

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Numar: B-71-NRJ

Posted 29 April 2005 - 08:03 PM

Incearca sa verifici si etanseitatea pe evacuare. Intre cilindru si cot ar trebui ai o garnitura de cupru. Fara ea, sau daca scapa pe langa, motorul merge ca dracu la mersul in gol si da rateuri.

#20 floricel

floricel

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 722 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Husqvarna TE450ie

Posted 04 May 2005 - 01:11 PM

Nu baga in motor altceva decat spune constructorul. 20W50 pt. moto 4T gasesti la Motul. Parerera mea este ca protejarea motorului merita investitia.
Si baga ulei pe cablul de ambreiaj. Daca tot mai agata inseamna ca ai un fir rupt in el si tb. schimbat. Tb. sa mearga usor, altfel te trezesti cu el rupt cand ti-e lumea mai draga.
In rest ti-au transmis ceilalti destule sfaturi.
A! verifica si aprinderea.
floricel




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status