Jump to content


Photo

Reglaj Aer La Carburator


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#1 vapi

vapi

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 124 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Moto: Beta Rev3 270, Yamaha WR 426F

Posted 27 February 2008 - 11:30 AM

Salut,

Cred ca am citit pe undeva ca la reglajur aerului la carburator nu prea e bine sa te bagi. Totusi, daca te-ai apucat sa mai schimbi niste jigloare prin carburator se pare ca ar trebui sa umbli si pe la aer.
La dacie stiu ca era o regula de tipul: insurubezi la maxim si dai inapoi nu'sh cite ture.

Stie cineva cum se regleaza aerul la carburatoarele de pe scuterele cu motoarele in 2T? Vreo regula ?.. o explicatie mai 'tehnica' ...

Merci.

#2 brick23

brick23

    Ala negru de respira greu

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,233 posts
  • Location:вυ¢нαяєѕт
  • Interests:Tot ce are ghidon
  • Moto: Ktm 520 SM + Derbi DRD 50 SM
  • Numar: B 64 KTM si inca unul galben
  • Club: Prin Gossip...

Posted 27 February 2008 - 11:34 AM

Nu prea e o regula,depinde de carburator,de jigler,de scuter,de motor etc....de aceea nu e nici o regula.
Dar iti recomand sa infiletezi 80 % , se va cunoaste la motor,iar apoi incepi sa desfiletezi pana ti se pare ca functioneaza corect.
Incearca sa testezi si in mers,nu numai pe cric,este posibil ca pe cric sa mearga bine si in mers sa nu traga.

#3 Rolly

Rolly

    The Captain of road captains

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,444 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ceair, Pitesti
  • Numar: Pitesti-Arges-145
  • Club: CSR-Arges

Posted 27 February 2008 - 11:53 AM

si app de asta...benzina se tine la 2.5 ture din pozitia insurubat sau desurubat? Pentru ca am umblat la carburator si la suruburi, si nu pot sa plec asa din pom. Intai reglez benzina cum trebuie standard si apoi fac cum ai zis tu brick, reglez aerul pana mere bine :)
Only GOD Will Judge me!

#4 maryus

maryus

    Vand Folii ANTIABURIRE FogCity pt. VIZIERE www.modernworld.com

  • Super Membru
  • PipPip
  • 531 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha T-Max, Scuter Vinci Apache
  • Numar: B94AMX
  • Club: Ro Club Maraton

Posted 27 February 2008 - 12:36 PM

si app de asta...benzina se tine la 2.5 ture din pozitia insurubat sau desurubat? Pentru ca am umblat la carburator si la suruburi, si nu pot sa plec asa din pom. Intai reglez benzina cum trebuie standard si apoi fac cum ai zis tu brick, reglez aerul pana mere bine :)


Cum sa reglezi benzina? Cred ca te referi la altceva...In principiu ar tb sa fie 2 suruburi: unul pt aer si unul pt relati. Cam asa sunt carburatoarele japoneze Mikuni puse pe motoarele astea.

Nu mai arde gazul pe doua roti, ia-ți biclă: www.BicicleteBulgaria.ro


Importator unic scutere Motowell Ungaria.Promotie: www.scuterul.eu


STRIDER il invata pe copil mersul pe 2 roti: www.BicicletaFaraPedale.ro.tl


Mansoane ghidon cu led: Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Imagewww.scuterul.eu/mansoane-ghidon-luminoase

#5 haste

haste

    rocker manelist violator de babe

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pastaie
  • Moto: CBR600FS
  • Club: de manelisti

Posted 27 February 2008 - 12:59 PM

Cum sa reglezi benzina? Cred ca te referi la altceva...In principiu ar tb sa fie 2 suruburi: unul pt aer si unul pt relati. Cam asa sunt carburatoarele japoneze Mikuni puse pe motoarele astea.


un carb de 2t difera fata de altu 4t? va aud cu surubelu` de la benzina sau bla bla ..dar yo nu am asa ceva... doar 1 surub care il reglezi cat aer sa intre si altu mai jos , sub carb , care este pt golierea carbu` de benzina ...

#6 einstein1984

einstein1984

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,294 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: FZ6N
  • Club: offtopic racers

Posted 27 February 2008 - 01:08 PM

In primul rand ca nu es surub de aer, cu surb de amestec. Se insurubeaza la maxim (dar nu in dusmanie,ca-m stricam) si apoi se desurubeaza cu 2,5 ture. Apoi se misca la stanga si la dreapta, cate 1/16 ture pana gasim cea mai mare turatie. Dupa aia il lasam in pace si facem ralatiul din surubul care limiteaza cursa acceleratiei.

Cumpar parbriz si  far FZ6 N in stare buna, 


#7 GeorGEBlaCKRidER

GeorGEBlaCKRidER

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 423 posts
  • Gender:Male
  • Location:SaTU MaRE
  • Interests:MotoareLE si FeteLE
  • Moto: Piaggio Typhoon 50
  • Numar: A 612 satu mare
  • Club: -

Posted 27 February 2008 - 01:12 PM

Nu prea e o regula,depinde de carburator,de jigler,de scuter,de motor etc....de aceea nu e nici o regula.
Dar iti recomand sa infiletezi 80 % , se va cunoaste la motor,iar apoi incepi sa desfiletezi pana ti se pare ca functioneaza corect.
Incearca sa testezi si in mers,nu numai pe cric,este posibil ca pe cric sa mearga bine si in mers sa nu traga.


dap ... si la me pe cric mergea tare si cand colo cand dai gaz moare motoru ... la mine e inchis la maxim ... sau cat se poate si merge perfect motoru :>

--- Mesaj completat în 27 Feb 2008 13:15 -------------

un carb de 2t difera fata de altu 4t? va aud cu surubelu` de la benzina sau bla bla ..dar yo nu am asa ceva... doar 1 surub care il reglezi cat aer sa intre si altu mai jos , sub carb , care este pt golierea carbu` de benzina ...


daca motoru difera de ex prin faptu ca cel in 4t are baie de ulei nu t egandeshti ca si carburatorul trebuie sa difere prin cv? imposibil sa nu ai si surub de benzina ... adica cel de relanti ... din cate stiu eu toate carb au 1 surub care se inchide/deschide cu surubelnita in linia cel de aer si un surub cu arc care se inchide/deshide cu mana ... cel putin la mn asa e ... cauta si u mai atent
GeorGE BlaCK RidER

#8 marius45jml

marius45jml

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 809 posts
  • Gender:Male
  • Location:UK
  • Moto: nu mai am :(

Posted 27 February 2008 - 03:47 PM

Deci, ca sa nu mai existe nelamuriri, reglajul de la surubul de aer si cel care actioneaza asupra acceleratiei sunt valabile doar pt. mersul in gol. (adica relanti) si nu au nici o legatura cu mersul in sarcina. Pentru mersul in sarcina se regleaza amestecul aer/benzina, iar pentru asta tre' sa desfaci carb-ul.
Surubul de aer se regleaza in felul urmator: se porneste motorul, se infileteaza sau desfileteaza pana ce turatia motorului este cat mai mare posibila, apoi dupa ce s-a obtinut acest lucru se regleaza si asa zisul surub de relanti (care actioneaza asupra cablului de acceleratie).
Sper ca m-am facut inteles..........declar topic inchis :)
Sunt roman, dar ma tratez.
www.4graphicdesign.co.uk

#9 haste

haste

    rocker manelist violator de babe

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pastaie
  • Moto: CBR600FS
  • Club: de manelisti

Posted 27 February 2008 - 05:47 PM

dap ... si la me pe cric mergea tare si cand colo cand dai gaz moare motoru ... la mine e inchis la maxim ... sau cat se poate si merge perfect motoru :>

<small>--- Mesaj completat în 27 Feb 2008 13:15 -------------</small><br/>

daca motoru difera de ex prin faptu ca cel in 4t are baie de ulei nu t egandeshti ca si carburatorul trebuie sa difere prin cv? imposibil sa nu ai si surub de benzina ... adica cel de relanti ... din cate stiu eu toate carb au 1 surub care se inchide/deschide cu surubelnita in linia cel de aer si un surub cu arc care se inchide/deshide cu mana ... cel putin la mn asa e ... cauta si u mai atent


stai ca nu inteleg ,mai nou surubul care controlezi relantiu e "surubu de benzina" sau te`ai incurcat tu ce ai zis acolo , logic ca am surub de relantii lasal pe ala, nu am treaba cu el ,si inca ceva la 2t amestecul de ulei/benzina se face in carb?? sau dupa ce curge benzina din carb prin admisie atunci se amesteca cu uleiul ??

#10 dezkreator

dezkreator

    Membru cu drepturi depline

  • Super Membru
  • PipPip
  • 863 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: Moto
  • Numar: Numar
  • Club: Night Club

Posted 27 February 2008 - 05:55 PM

eu asta toamna am reglat surubul de amestec aer...dispunand si de turometru digital am facut in felul urmator - am incalzit motorul vreo 10 min , am ridicat relantiul la cca 2500 rpm , am reglat aerul pina am obtinut turatia cea mai mare citibila pe turometru...atentie,turatia nu creste sau scade instantaneu,dupa ce ai facut reglaj astepti 10 sec sa vezi rezultatul...
-motorul trebuie inclazit in prealabil pt ca turatia relanti cand este rece difera de relantiul la cald
-am ridicat inainte de reglajul aerului relanti-ul la cca 2500 deoarece este o turatie mai stabila pt motoare in 2 t , nu variaza f mult in jurul valorii , asta ca sa nu te pacaleasca la reglaj
-cel mai bine faci reglajul de aer cu un turometru conectat,sa poti citi turatia
-dupa ce se face reglajul aduci relanti-ul la valoarea care vrei,de obicei 1800-2000 rpm...cand reglezi relantiul este bine sa aprinzi farul pe faza lunga,deoarece daca reglezi o valoare joasa de relanti cu farul stins vei avea surprize de genu ca opresti la semafor,seara,cu farul aprins si ti se opreste motorul,sau daca pornesti motorul cu pozitii aprinse si farul aprins iti moare motorul...
-reglajul optim care l-am gasit la motorul meu fata de reglajul de fabrica a fost de jumate de tura...tradus in turatie,reglajul mi-a crescut turatia motorului cu cca 200-300 rpm la relanti,ceea ce inseamna cam 10%
10 km\h rulllllzz.....

Posted Image

#11 haste

haste

    rocker manelist violator de babe

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pastaie
  • Moto: CBR600FS
  • Club: de manelisti

Posted 27 February 2008 - 06:57 PM

intotdeauna ai fost un tocilar :) .....VREAU SI YO TUROMETRU !!! :P :)

#12 dezkreator

dezkreator

    Membru cu drepturi depline

  • Super Membru
  • PipPip
  • 863 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: Moto
  • Numar: Numar
  • Club: Night Club

Posted 27 February 2008 - 08:04 PM

tu si asa iti iei motor asa ca la ce iti mai trebuie turometru...
10 km\h rulllllzz.....

Posted Image

#13 haste

haste

    rocker manelist violator de babe

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pastaie
  • Moto: CBR600FS
  • Club: de manelisti

Posted 27 February 2008 - 08:11 PM

tu si asa iti iei motor asa ca la ce iti mai trebuie turometru...

vreau ma , si ce daca , cu scuteru tot o sa mai merg :) cel putin cu voi la un gratarel ceva :X:X apropo ...ia zi samb sau dum asta mergem ???

#14 tttrix

tttrix

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 85 posts
  • Location:Zalau
  • Club: eu si DonJuan

Posted 28 February 2008 - 08:48 PM

da la motoare pe injectie ce reglaje facet pt turatie?adica ce reglatii??

#15 schumy89

schumy89

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 81 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borsa MM
  • Numar: 009 MM BORSA
  • Club: SCR

Posted 04 March 2008 - 06:44 PM

intotdeauna ai fost un tocilar :cheers: .....VREAU SI YO TUROMETRU !!! :cheers: :wave:

salut.cum conectezi turometrul la motor?eu am un aerox din 2000 si nu am turometru de serie.vreau sa imi cumpar un bord cu turometru si vreau sa stiu daca o sa pot sa il montez,inainte sa il cumpar.am motor minarelli , carburator dell'orto.

va multumesc mult.vreau sa imi reglez si eu un pic carburatorul..ma poate ajuta cineva?da unul ce stie sigur,ca daca ma iau dupa fiecare post din de aici..
multumesc. o seara buna !

#16 dezkreator

dezkreator

    Membru cu drepturi depline

  • Super Membru
  • PipPip
  • 863 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: Moto
  • Numar: Numar
  • Club: Night Club

Posted 04 March 2008 - 07:19 PM

salut.cum conectezi turometrul la motor?eu am un aerox din 2000 si nu am turometru de serie.vreau sa imi cumpar un bord cu turometru si vreau sa stiu daca o sa pot sa il montez,inainte sa il cumpar.am motor minarelli , carburator dell'orto.

va multumesc mult.vreau sa imi reglez si eu un pic carburatorul..ma poate ajuta cineva?da unul ce stie sigur,ca daca ma iau dupa fiecare post din de aici..
multumesc. o seara buna !


probabil mi-ai adresat mie intrebarea asa ca ma bag in seama....
pt turometru eu iau semnal de la bobina care comanda scanteia la aprindere...la un motor in 2 timpi (cazul meu) primesc un impuls pt fiecare rotatie a axului motor...la un motor in 4 timpi se primeste un impuls la 2 rotatii a axului motor (se complica putin treaba)...bobina in cauza (pick-up coil) ofera un semnal de cca 5 Vpp (5 volti varf la varf) la turatia de 1800 rpm (masurat cu un osciloscop)...
10 km\h rulllllzz.....

Posted Image

#17 schumy89

schumy89

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 81 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borsa MM
  • Numar: 009 MM BORSA
  • Club: SCR

Posted 04 March 2008 - 07:43 PM

probabil mi-ai adresat mie intrebarea asa ca ma bag in seama....
pt turometru eu iau semnal de la bobina care comanda scanteia la aprindere...la un motor in 2 timpi (cazul meu) primesc un impuls pt fiecare rotatie a axului motor...la un motor in 4 timpi se primeste un impuls la 2 rotatii a axului motor (se complica putin treaba)...bobina in cauza (pick-up coil) ofera un semnal de cca 5 Vpp (5 volti varf la varf) la turatia de 1800 rpm (masurat cu un osciloscop)...

si cum iei semnal?si eu am motor in 2 timpi.bobina este in capatul fisei,nu?nu prea ma pricep cu mecanica(adica sunt mai la inceput..)
deci teoretic o sa functioneze daca imi iau bord cu turometru.nu?

#18 dezkreator

dezkreator

    Membru cu drepturi depline

  • Super Membru
  • PipPip
  • 863 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: Moto
  • Numar: Numar
  • Club: Night Club

Posted 04 March 2008 - 08:05 PM

si cum iei semnal?si eu am motor in 2 timpi.bobina este in capatul fisei,nu?nu prea ma pricep cu mecanica(adica sunt mai la inceput..)
deci teoretic o sa functioneze daca imi iau bord cu turometru.nu?


nu...la capatul fisei nu este nici o bobina...este mai greu sa intru in detalii daca nu intelegi principiul de functionare al aprinderii electronice si implicit al motorului...depinde ce tip de bord iti iei tu,sunt unele turometre la care semnalul pt turatie se ia infasurand un conductor in jurul fisei care se prinde de bujie (culege prin inductie asa)...eu iau semnalul de la o bobina care este montata pe suportul pe care este montat alternatorul,bobina asta ia semnal de la o volanta care este sincronizata cu pozitia pistonului etc etc etc....bobina asta comanda un triac care descarca un condensator incarcat cu inalta tensiune intr-un transformator ridicator de tensiune (bobina de inductie cum i se spune popular) astfel incat ajunge la o tensiune suficienta sa descarce electrozii bujiei (cateva zeci de mii de volti)...

Edited by dezkreator, 04 March 2008 - 08:07 PM.

10 km\h rulllllzz.....

Posted Image

#19 haste

haste

    rocker manelist violator de babe

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pastaie
  • Moto: CBR600FS
  • Club: de manelisti

Posted 04 March 2008 - 08:28 PM

frate zi`mi si mie ce e asa de complicat sa faci turometru pt 4t ??? deci kilometru ala vechi ti`l cumpar yo , tu doar trebuie sa`l faci sa mearga, zi ce nu intelegi, ce`ti trebuie sa`l faci sa mearga , ca vb cu cineva care stie si pana mea VREAU TUROMETRU !!! plzzzz

#20 dezkreator

dezkreator

    Membru cu drepturi depline

  • Super Membru
  • PipPip
  • 863 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: Moto
  • Numar: Numar
  • Club: Night Club

Posted 04 March 2008 - 08:52 PM

ca vb cu cineva care stie si pana mea VREAU TUROMETRU !!! plzzzz


pai de ce nu apelezi la ala care stie...si...voila! iti cumperi si montezi turometru...!
10 km\h rulllllzz.....

Posted Image




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users