Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu ITP-ul cred că e clar că trebuie și este necesară implicit și existența CIV.

 

/index.php?/topic/689923-itp-sau-nu-49-cc/page-3

 

http://www.politisti.ro/forums/topic/7102-acte-moped/ - dovada că mai multe primării emit certificate de înregistrare fără CIV.

Editat de IVv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CAPITOLUL V
Înregistrarea vehiculelor
Art. 23. - (1) Se înregistrează de către consiliile locale numai mopedele, tractoarele care nu se supun înmatriculării, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, care păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, şi troleibuzele omologate, potrivit legii, de către Regia Autonomă "Registrul Auto Român", precum şi tramvaiele, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, care nu păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, şi vehiculele cu tracţiune animală.
(2) Înregistrarea vehiculelor în condiţiile prevăzute la alin. (1) se realizează de către consiliile locale pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul, reşedinţa ori sediul proprietarii vehiculelor respective.
(3) Procedura de înregistrare şi radiere a vehiculelor de către consiliile locale se stabileşte prin hotărâre a consiliului local, cu avizul consultativ al Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(4) Autovehiculele, remorcile, mopedele, tractoarele care nu se supun înmatriculării, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, care păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, din dotarea Ministerului Apărării, Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a Serviciului Român de Informaţii se înregistrează la aceste instituţii numai dacă au fost omologate, potrivit legii, de Regia Autonomă "Registrul Auto Român" şi pot, după caz, să fie înmatriculate, în condiţiile legii.
Art. 1. - Vehiculele înmatriculate sau înregistrate în România pot circula şi pot fi utilizate pe drumurile publice din România numai dacă starea lor tehnică este conformă cu Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică, aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.
Art. 2. - (1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate în România pot fi menţinute în circulaţie numai dacă se face dovada încadrării acestora în cerinţele tehnice specifice stabilite prin reglementările prevăzute la art. 1, prin efectuarea inspecţiilor tehnice periodice.
(2) Obligaţia efectuării inspecţiilor tehnice periodice, precum şi a respectării periodicităţii acestora, în funcţie de categoria de vehicul, revine deţinătorului legal al vehiculului.
(3) Categoriile de vehicule supuse inspecţiei tehnice periodice şi periodicitatea inspecţiei tehnice sunt următoarele:
a) autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune - la 6 luni;
B) autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune - la 2 ani;
c) autovehicule destinate transportului de persoane şi care efectuează transport de persoane în interes personal, care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune - la un an;
d) autovehicule utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi sau în regim de închiriere - la 6 luni;
d1) autovehicule utilizate pentru învăţarea conducerii auto - la un an, cu excepţia autovehiculelor utilizate pentru învăţarea conducerii auto care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, pentru care periodicitatea este de 6 luni;
d2) autovehicule speciale ambulanţă - la un an;
e) autovehicule destinate transportului de mărfuri, având o masă totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg - la un an;
f) remorci şi semiremorci având o masă totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg - la un an;
g) autovehicule destinate transportului de mărfuri, având o masă totală maximă autorizată care nu depăşeşte 3.500 kg - la un an;
h) remorci şi semiremorci având o masă totală maximă autorizată care nu depăşeşte 3.500 kg - la 2 ani, cu următoarele excepţii:
- remorci şi semiremorci apicole, precum şi rulotele, pentru care periodicitatea este de 3 ani;
- remorci şi semiremorci agreate pentru transportul mărfurilor periculoase, pentru care periodicitatea este de un an;
i) motociclete, mopede, autovehicule cu 3 roţi şi cvadricicluri - la 2 ani;
j) tractoare având o masă totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg - la un an;
k) tractoare având o masă totală maximă autorizată care nu depăşeşte 3.500 kg - la 2 ani;
Art. 2. - (1) Pentru fiecare tip de vehicul rutier omologat de tip, R.A.R. eliberează producătorului vehiculului, reprezentantului acestuia sau importatorului:
a) certificatul de omologare naţională a unui tip de vehicul. În baza omologării naţionale de tip a întregului vehicul, deţinătorul omologării de tip eliberează o copie a certificatului de omologare de tip pe care se va atesta conformitatea vehiculului fabricat cu tipul omologat şi care va însoţi fiecare vehicul fabricat în conformitate cu tipul de vehicul omologat; sau
B) certificatul de omologare CE a unui tip de vehicul, de la data aderării României la Uniunea Europeană. În baza omologării comunitare (CE) de tip a întregului vehicul, deţinătorul omologării de tip eliberează un certificat de conformitate care va însoţi fiecare vehicul fabricat în conformitate cu tipul de vehicul omologat.
(11) Pentru fiecare vehicul rutier omologat individual, R.A.R eliberează solicitantului omologării, la cererea acestuia, un certificat de omologare individuală.
(2) În vederea înmatriculării, a înregistrării sau a comercializării în România, R.A.R. eliberează cartea de identitate a vehiculului, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe.
(3) În vederea eliberării cărţii de identitate a vehiculelor, R.A.R. asigură şi încadrarea acestora din punct de vedere tehnic, inclusiv în ceea ce priveşte nivelul emisiilor poluante. Caracteristicile tehnice ale unui vehicul înscrise de R.A.R. în cartea de identitate reprezintă datele oficiale de referinţă pentru acel vehicul.

 

 

RCA trebuie.

ITP trebuie. Daca nu ai CIV, inregistrarea la primarie s-a facut cu incalcarea legii. Nu ai CIV, nu poti face ITP. Sigur nu a avut niciodata CIV? Vezi la RAR daca pot sa il caute dupa seria de sasiu la ei ca poate cine stie.

Editat de Officer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RCA trebuie.

ITP trebuie. Daca nu ai CIV, inregistrarea la primarie s-a facut cu incalcarea legii. Nu ai CIV, nu poti face ITP. Sigur nu a avut niciodata CIV? Vezi la RAR daca pot sa il caute dupa seria de sasiu la ei ca poate cine stie.

 

Cu ITP și RCA am lămurit.

N-am CIV și n-am avut niciodată, scuterul acesta nu există în baza de date de la RAR, totuși este înregistrat.

» Post actualizat in 21 May 2017 20:34

Am atașat cartonașul primit la cumpărare unde sunt trecute specificațiile tehnice. Alături de acesta, mai am un contract de vânzare-cumpărare scris de mână și certificatul de înregistrare de la primărie, în care nu este nicio secțiune pentru seria CIV, cum am văzut la cele din prezent. Fiind un act personal, nu îl voi uploada aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna seara stimati colegi, o intrebare scurta am:

Daca eu cumpar o motocicleta de la cineva din acelasi judet cu mine, care are valabile itp-ul si asigurarea, eu pot circula cu aceasta, sau doar dupa ce o trec pe mine se poate?

din ce stiam eu, ai dreptul 30 de zile de la achizitie sa o folosesti, timp oferit pentru a reusi inmatricularea. Acu la noi cum este nebunia cu inmatricularile, sigur o programare as avea peste vreo 2 luni :( Sau pentru a circula cu ea, este necesar sa-i scot numere rosii(care cred ca se obtin tot cu programare?) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numere rosii se scot doar daca o aduci fără numere din alta tara. Sau daca o cumperi noua, din Ro. Deci nu si in cazul tau.

 

In cazul tau poti circula cu ea 30 zile de la data înstrăinării trecute pe certificatul de înmatriculare de catre fostul proprietar. Daca vanzatorul nu a scris nimic acolo, poti circula cu ea asa cat vrei (nu e chiar legal dar nici nu iti iei amenda daca te opreste politia in trafic)

 

In etapa asta nu conteaza ca ai numere din același judet sau nu. Diferența cans e din acelasi judet este ca la final poți ramane cu numerele daca nu le vrea fostul proprietar inapoi si daca nu vrei tu numere preferentiale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

In cazul tau poti circula cu ea 30 zile de la data înstrăinării trecute pe certificatul de înmatriculare de catre fostul proprietar. Daca vanzatorul nu a scris nimic acolo, poti circula cu ea asa cat vrei (nu e chiar legal dar nici nu iti iei amenda daca te opreste politia in trafic)

 

Poti circula cat vrei asa, poti sa o si vinzi asa, totul perfect legal. Este problema fiscului, nu a politiei rutiere, indiferent daca a scris pe spatele talonului sau nu "instrainat catre..". Am facut eu acu ceva ani, nu cred sa se fi schimbat legea asta. Daca sari din cele 30 de zile o sa platesti amenda la fisc si atat, eu am platit 50 de lei, acum sa fie ~70 lei. Am fost inclusiv in Grecia asa, nici cea mai mica problema.

 

Singurele probleme pe care le vad sunt amenzile alea de radar care se vor duce la fostul proprietar sau in caz de buseala, va fi mai dificil cu RCAul ...

 

Una peste alta, e mai bine sa o inmatriculezi cat de repede posibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca treci de cele 30 zile de la data instrainarii de pe talon fara a o inmatricula, nu mai ai drept de circulatie si politia iti ridica talonul daca te prinde ;)

daca trec 30 zile de la data de pe CVC fara sa o inregistrezi la taxe locale, acolo e doar o amenda de vreo 70 RON

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca treci de cele 30 zile de la data instrainarii de pe talon fara a o inmatricula, nu mai ai drept de circulatie si politia iti ridica talonul daca te prinde ;)

 

Ai vreun articol de lege ceva? Chiar sunt curios. Intreb pt ca am circulat asa ceva timp si m-a si oprit Politia si nimic n-au zis, ba am avut si buseala. S-o fi schimbat legea intre timp, cine stie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@xael traieste intr-o lume ideala (si virtuala)! Eu am luat masina de la o firma din PH (PH e in Romania) si am circulat 60 de zile cu nr provizorii (rosii), am inmatriculat-o definitiv la inceputul lunii mai.

Exista obligativitatea inmatricularii in 30 de zile, dar problema se pune daca e completat "instrainat catre" pe talon + te opreste careva + verifica (ca acolo bagi rca si nu se vede decat daca trage talonul afara. Iar la cat dureaza acum programarea pt inmatriculare nu cred ca mai guitza careva ca nu te-ai incadrat in termenul de 30 de zile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai vreun articol de lege ceva? Chiar sunt curios. Intreb pt ca am circulat asa ceva timp si m-a si oprit Politia si nimic n-au zis, ba am avut si buseala. S-o fi schimbat legea intre timp, cine stie...

 

art 100

....

4. neîndeplinirea obligaţiei de a solicita autorităţii competente, în termenul prevăzut de lege, eliberarea unui nou permis de conducere sau certificat de înmatriculare ori de înregistrare, în cazul în care acestea au fost declarate furate, pierdute, deteriorate sau nu mai corespund din punctul de vedere al formei şi conţinutului celor în vigoare;

 

Si mai e unul in care zice ceva de schimbarea datelor dar nu mai caut

 

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@john17:

stii ca asta am zis si eu, nu? ca *daca* te opreste si *daca* se uita unde trebuie si *daca* are chef, politistul iti poate face probleme. si cam asta zic toti pe forumul asta sau oriunde cauti pe net. nu am gasit articol de lege la o cautare sumara dar banuiesc ca poate fi trimis un mail la DRPCIV si intrebat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista obligativitatea inmatricularii in 30 de zile, dar problema se pune daca e completat "instrainat catre" pe talon + te opreste careva + verifica (ca acolo bagi rca si nu se vede decat daca trage talonul afara. Iar la cat dureaza acum programarea pt inmatriculare nu cred ca mai guitza careva ca nu te-ai incadrat in termenul de 30 de zile.

In Bucuresti te respinge la politie daca nu ai completata rubrica respectiva.

Daca au articol de lege guita, nu te obliga nimeni sa circuli cu ea nelegal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, te respinge la politie ca am patit eu. Dar sa vezi comedia naibii, am iesit afara si sa vezi coincidenta, de cine crezi ca am dat? De fostu' apropitar care a venit acolo tocmai din alt oras. E si karma asta o chestie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si chestia cu instrainat catre, scri cu pixul pe talon sau cum?

nu de alta dar nu am trecut prin procedurile astea pana acum, sa stiu sa iau toate hartiile si sa fac toate treburile cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok inca o intrebare, am vb cu cineva sa cumpar un hornet de la el.

Omul a cumparat la randul lui moto de la un coleg de lucru, din ce zice el, a trecut-o pe el la primarie dar nu s-a trecut in carte talon pentru ca a luat-o de putina vreme si nu a ajuns sa o inscrie pe el, fiind multe programari inainte. Acu, el zicea ca daca mi-o vinde mie, pe baza contractului de v-c dintre el si fostu proprietar, eu pot sa o trec pe mine daca o cumpar de la el.

Intrebarea mea este, se poate face asta, e vreo smecherie la mijloc sau ma sperii degeaba?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si atunci eu nu am nevoie de vreun fiscal de la primul proprietar, adica din ce am inteles trecerea in carte s-ar face de la primul proprietar pe mine, cel de la care cumpar nu apare?

nu o sa am probleme daca nu e trecuta motocicleta pe cumparatorul de la care cumpar eu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru cei de la Taxe Locale iti trebuie fiscal de la cine o are acum inscrisa la fiscal la el, si CVC cu respectivul

nu iti cere nimeni fiscal de la posesorii anteriori, doar succesiunea de CVC-uri de la posesorul din talon pana la tine

 

 

!!! IMPORTANT: daca cel care ti-o vinde nu este si cel care o are inscrisa la fiscal, nu te complica; e treaba lui sa o inscrie pe el la fiscal, sa iti aduca fiscal si sa iti aduca succesiunea completa de CVC-uri de la proprietarul din talon pana la tine !!!

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles, el zice ca ca trecut-o la el si ca poate sa-mi aduca fiscalul, insa pe fiscal apare ca nu are datorii vizavi de motocicleta, sau pe toate bunurile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiscalul, in forma actuala, este o stampila dreptunghiulara de la taxe locale pe un CVC-tip (care a fost introdus de cam jumatate de an) care trebuie completat de amandoi in vreo 5 exemplare, ulterior stampilat de el la taxe locale, iar tu primesti o parte din exemplare, parca trei.

viza fiscala semnifica faptul ca el nu are datorii deloc catre statul rroman. nu primeste stampila daca are si 1 ban restanta neplatita catre stat (indiferent de la ce: impozite, amenzi etc). oricum, asta nu e problema ta, e a cui pune stampila de la fisc pe fiscal / CVC. cat timp ai stampila tu o poti lua pe numele tau la fiscal la tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Cartonasul ala verde pare a fi "certificat de conformitate". Daca e asa, pe baza lui ti se elibereaza carte de identitate. RAR-ul nu are treaba cu certificatul de inmatriculare ci doar cu cartea de identitate pe care ti-o elibereaza pe baza acelui CoC. Eu, in 2014, am cumparat un scuter nou, fara carte, dar vanzatorul mi-a dat factura pe care era trecuta seria sasiului cat si un carton A4 pe care scria "Certificate of Conformity". Cu astea doua l-am dus la RAR (in portbagajul masinii) si i-am facut carte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc de răspuns!

 

Cred că asta s-a întâmplat și când am făcut certificatul de înregistrare, ei (la primărie) au luat ca atare acest cartonaș ca și cum e un act. Problema e că eu îi înțeleg și pe cei de la RAR, cum demonstrez eu că este legitim? (că nu l-am făcut eu la print, nu are nicio șatmpilă).

Editat de IVv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am adus masina din Belgia singurele lucruri despre care au întrebat la rar au fost : certificatul de conformitate, itp din Belgia si talonul . Au copiat toate datele din certitidact de conformitate in cartea de ro ... dimensiune cauciucuri, co2. Dar parca certificatul meu are ștampila producătorului

 

Te rog sa detaliezi aici daca rezolvi si cum. Probabil o sa te coste 300-400 lei cartea (inclusiv itpul)

Editat de cosmin tudor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Inmatriculare Yamaha YZF R125

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...