Jump to content


Ij (izh)


  • Please log in to reply
5059 replies to this topic

#5041 Dr_krl

Dr_krl

    Motociclist de ocazie

  • Super Membru
  • PipPip
  • 658 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea/Satu Mare
  • Interests:multe
  • Moto: IJ 56, Hoinar, Kawasaki Z500, Jawa 250
  • Numar: diferite

Posted 14 May 2018 - 07:22 AM

Da, încărcarea funcționează. Dealtfel încărcarea ar funcționa și dacă nu ai avea bec deloc.



#5042 cornelilinca84

cornelilinca84

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 550 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: virago, jupiter3
  • Numar: sub sa

Posted 14 May 2018 - 07:28 PM

multumesc de informatie. ideea e ca la jupiterul meu am montat inloc de becuri, leduri si imi sta mereu aprins ledul rosu,cei drept nu am masurat incarcarea  pentru a afla daca functioneaza. 

inca ceva:  am gasit pe net mai multe scheme de instalatie electica pt j3 unde, la unele, borna plus se leaga la masa iar minusul merge in instalatie  dar si invers. cum este corect, caci la mine plusul merge in instalatie iar minusul la masa ?

Attached Thumbnails

  • 1330533536_foto.jpg
  • izh_wiring.JPG

Edited by cornelilinca84, 14 May 2018 - 07:30 PM.


#5043 ubord

ubord

    sociopat

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,800 posts
  • Location:dej
  • Moto: MT
  • Numar: cj
  • Club: nici unul

Posted 15 May 2018 - 08:01 AM

...varianta corecta este in functie de tipul generatorului cu care este echipat motorul. Dinamul permite  inversarea polaritatii...releul regulator electromecanic la fel , dar cu puntea redresoare (cu anod sau catod la masa ) trebuie facuta modoficari ...la fel cu un releu regulator electronic.

Se practica varianta cu (+) la masa din considerente de amorsare a scanteii cu minusul la electrodul central al bujiei( amorsare mai usoara...)



#5044 Dr_krl

Dr_krl

    Motociclist de ocazie

  • Super Membru
  • PipPip
  • 658 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea/Satu Mare
  • Interests:multe
  • Moto: IJ 56, Hoinar, Kawasaki Z500, Jawa 250
  • Numar: diferite

Posted 15 May 2018 - 10:49 PM

......... dar cu puntea redresoare (cu anod sau catod la masa ) trebuie facuta modoficari ...

 

Despre ce punte redresoare vorbeşti ăn cazul de faţă? Nu există punţi redresoare la IJ-urile cu dinam.



#5045 ubord

ubord

    sociopat

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,800 posts
  • Location:dej
  • Moto: MT
  • Numar: cj
  • Club: nici unul

Posted 16 May 2018 - 08:09 AM

......... in functie de tipul generatorului cu care este echipat motorul. Dinamul .........

dinam sau alternator



#5046 cornelilinca84

cornelilinca84

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 550 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: virago, jupiter3
  • Numar: sub sa

Posted 16 May 2018 - 10:16 AM

Despre ce punte redresoare vorbeşti ăn cazul de faţă? Nu există punţi redresoare la IJ-urile cu dinam.

ieri am masurat incarcarea la ij si am constatat ca nu functioneaza.

sa inteleg ca pe ij eu am montat dinam?  cum pot identifica ca este dinam iar daca este, cum trebuie sa leg bateria, cu plusul la masa sau invers?

intradevar, nu am montata punte redresoare insa am un releu de incarcare sub sa care nu stiu daca are punte redresoare in el caci nu l-am desfacut niciodata.



#5047 vene

vene

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 202 posts
  • Club: -

Posted 16 May 2018 - 03:27 PM

Salut.

Cred ca ai dinam- diferentele intre dinam si alternator sunt mari si ca functionare cat si ca aspect.

Adaptarea unui dinam pe Jupiter3 ori pe IJ 56 implica mici modificari, daca nu le-ai facut, ai dinam.

Faptul ca e "+" la masa ori "-", la dinam nu este batuta in cuie, deoarece se poate inversa, daca verifici in istoria paginii de Ij sunt explicate si modalitati de verificare a dinamului, cum sa schimbi polaritatea (schimbarea polaritatii este in legatura doar cu magnetismul remanent al statorului, ce se formeaza la utilizare si care se poate schimba).Poti utiliza care varianta preferi daca nu ai si dispozitive ce sunt influentate de polaritate (LED-uri, aprindere electronica).

In general problema este rotorul in cele mai multe cazuri, ori releul, dar un electrician stie sa verifice asta, inlocuind releul cu un bec.Cauta in istorie informatii mai multe si te lamuresti.


» Post actualizat in 16 May 2018 13:43

Cam despre asta vorbeam:

 

 

 

 

 


» Post actualizat in 16 May 2018 13:45

si explicatia:


» Post actualizat in 16 May 2018 13:47

iar la schimbare polaritate:

Attached Thumbnails

  • 3.JPG
  • Capture.JPG
  • 2.JPG


#5048 Dr_krl

Dr_krl

    Motociclist de ocazie

  • Super Membru
  • PipPip
  • 658 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea/Satu Mare
  • Interests:multe
  • Moto: IJ 56, Hoinar, Kawasaki Z500, Jawa 250
  • Numar: diferite

Posted 16 May 2018 - 05:52 PM

Postarea completă a ceea ce a postat Vene mai sus o poți vedea în link-ul următor,http://www.motociclism.ro/forum/index.php?/topic/108009-ij-izh/page-154 mai ales postarera #3072


Edited by Dr_krl, 16 May 2018 - 05:53 PM.


#5049 vene

vene

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 202 posts
  • Club: -

Posted 17 May 2018 - 11:20 AM

Eu am salvat ceva, dar nu mai stiam unde este.Multumesc pentru detalii.Eu am schimbat doar legarea la baterie si a functionat in ambele versiuni, fara a mai face inainte o legare inversa a bobinajului ca sa schimg polaritatea campului magnetic remanent si a functionat fara probleme.

Acum pe 3 IJ 56 merg cu "+" la masa, deasemenea si la CZ 250 sport, am unificat deoarece am montat aprindere Gotronic la toate si sa nu risc o conectare gresita a bateriei am hotarat ca folosesc unitar "+" la masa.

La IJ Jupiter au fost cu "-" la masa din cate stiu eu, dar repet, problemele de incarcare nu sunt influentate de conectarea bateriei ci de alte cauze.Din pacate mai sunt foarte putini cei ce mai stiu a verifica si repara instalatia ce dinam, nemaifiind utilizata varianta cu dinam de ceva vreme.



#5050 Taz1

Taz1

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 351 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arges

Posted 21 May 2018 - 04:44 PM

Vand ghidon ij . 100 e negociabil . tel 0743212813 .

Attached Thumbnails

  • pr 7.jpg
  • pr 5.jpg
  • pr 6.jpg
  • pr 8.jpg
  • pr 9.jpg


#5051 cornelilinca84

cornelilinca84

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 550 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: virago, jupiter3
  • Numar: sub sa

Posted 22 May 2018 - 02:50 PM

Buna ziua! Cine poate sa îmi zică cate discuri de fricțiune (cele de ebonita) sunt la ambreiajul de Jupiter 3? Eu am montat 7, căci așa am găsit o imagine pe net)dar nu îmi debraiaza și mă gândesc că e posibil sa fie mai puține

#5052 sharky_boy

sharky_boy

    Mihaita

  • Membru
  • Pip
  • 242 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Moto: mz rt/3 SV 650N IJ 56 cu atas
  • Numar: DB-06-HOB
  • Club: -

Posted 22 May 2018 - 03:54 PM

Salut,

 

Daca puneai mai multe nu iti incapeau in oala. Daca nu iti debraiaza inseamna ca nu e reglat, sau nu ai pus toate bilele dintre tije si nu iti ajunge surubul de reglaj.

Numai bine!



#5053 cornelilinca84

cornelilinca84

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 550 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: virago, jupiter3
  • Numar: sub sa

Posted 22 May 2018 - 07:46 PM

Salut,

 

Daca puneai mai multe nu iti incapeau in oala. Daca nu iti debraiaza inseamna ca nu e reglat, sau nu ai pus toate bilele dintre tije si nu iti ajunge surubul de reglaj.

Numai bine!

ideea e ca mie imi incap in oala toate 7 insa nu inteleg de ce nu debraiaza. intind cablul cat de mult pot iar daca incerc sa strand de maneta nu reusesc, este foare tare si nu se misca deloc. cat despre bile eu am gasit doaar o bila care era intre cele doua tije. incerc sa pun poza dupa caare am montar ambreiajul insa nu reusesc



#5054 sharky_boy

sharky_boy

    Mihaita

  • Membru
  • Pip
  • 242 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Moto: mz rt/3 SV 650N IJ 56 cu atas
  • Numar: DB-06-HOB
  • Club: -

Posted 22 May 2018 - 09:17 PM

E ok bila dintre tije, dar trebuie sa  ai o bila si in melcul din capacul de pe dreapta . Fara bila din melcul din capac nu iti va reusi reglajul . Reglajul nu se face din cablu(strangand cablul modifici unghiul parghiei si nu mai ai forta de apasare). Reglajul se face din surubul melcului din capac. Se slabeste contrapiulita si se infileteaza mijlocul pana iti debraiaza bine , apoi se strange contrapiulita. Sa slabesti cablul inainte de asta nu trebuie sa fie intins. Trebuie atat cat sa nu ai joc in maneta.


Edited by sharky_boy, 22 May 2018 - 09:20 PM.


#5055 cornelilinca84

cornelilinca84

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 550 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: virago, jupiter3
  • Numar: sub sa

Posted 22 May 2018 - 10:58 PM

Nu știu despre ce melc vorbești sharky dar din cate observ la statusul tău ai un ij 56! Dacă este așa sa ști că motorul de Jupiter 3 este diferit. Anexez imaginea după care am ansamblate ambreiajul la ijul me cu mențiunea că am respectat tot ce arata în imagine. P.s. deoarece nu am avut cablu de ambreiaj am confecționat unul conform modelului luat de la un prieten. Este posibil sa fie și asta un motiv? Cu toate că nu aș vedea de ce căci nu este prima dată când fac așa ceva și nu am avut probleme

Attached Thumbnails

  • IMG_20180517_191646.jpg


#5056 Lolo_ID

Lolo_ID

    ...

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,010 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Moto: ИЖ 49 K, ИЖ 56 K
  • Club: OLD'S COOL

Posted 23 May 2018 - 12:05 AM

Mai scoate o placă de ebonită și una metalică. 6 tre' să intre. Placa metalică , groasă o montezi prima în oala de ambreiaj. Arcurile trebuiesc tensionate egal altfel nu-ți va debraia. Ambreiajul de IJ Jupiter este identic cu cel de IJ 56.

Edited by Lolo_ID, 23 May 2018 - 12:05 AM.

<p>Vand piese de IFA/MZ BK 350, IJ 49, DKW NZ 350, Triumph NT/DELUXE, NSU, BMW, Zundapp, M72, IJ 56, Simson 425 S/T, DNEPR s.a.http://www.motocicli...a/#entry3733318Vand piese de IJ 56 la preturi rezonabile. 0763 700 222  Întrunirea de Comuniste și Atașe Siriu 2017, ed. 7, 11-13 August

#5057 vene

vene

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 202 posts
  • Club: -

Posted 23 May 2018 - 07:32 AM

Salut,

 

Ambreiajul da, dar comanda nu.Nu mai exista melcul cu piulita exterioara care sa permita reglajul cu capacul pus,este o parghie fixata pe carter, pot sa zic similar, ori asemanator mai mult cu varianta de la CZ, un mecanism care reglat corect ar permite si schimbare fara actionare ambreiaj, deoarece miscarea pedalei de schimbator "ataca" parghia ambreiajului facand debraierea.Asta ar implica un reglaj in care sunt corelate mai multe elemente.La Cornel nu sunt sigur daca problema este in ambreiaj, ori in comanda.Probabil o incercare este sa scoata un set de discuri si sa verifice efectul, daca tot nu misca atunci e ceva gresit in comanda.Deasemenea e important cat au fost stranse piulitele de la arcuri?(eu le strang cam pana piulita este la nivelul surubului, dar sa indexeze zona de siguranta si au mers asa.


» Post actualizat in 23 May 2018 05:41

Am gresit, parghia este tot pe capac


» Post actualizat in 23 May 2018 05:44

Surubul de reglaj, este pe partea ambreiajului unde este un capac oval.La pargie este doar prinderea cablului.Deci reglajul nu este pe partea dreapta a motorului, ci pe partea stanga (similar ca la MZ 125, K125, K 175.

Este in surub pe care se sprijna tija de comanda (cea ce traverseaza motorul) si care are o contra-piulita.


» Post actualizat in 23 May 2018 11:45

Ori asa


» Post actualizat in 23 May 2018 11:49

Deci reglajul de la poz.20.Daca ai discri noi, probabil arcurile nu se strang atat de mult (eu am zis ca strang piulita cam pana este la nivelul surubului).

Daca sunt lasate prea slabe vor patina, prea stranse nu reusesti debraierea.Bine este sa probezi cu capacul stanga demontat, vezi daca se deplaseaza capacul superior de la ambreiaj si daca se deplaseaza paralel (deoarece arcurile pot fi inegale ca tensiune, chiar reglate identic ca pozitie fizica sa nu genereze aceeasi tensiune la apasare.

Attached Thumbnails

  • ambreiaj.JPG
  • 11791210_403621946499300_1700427584_o.jpg


#5058 cornelilinca84

cornelilinca84

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 550 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: virago, jupiter3
  • Numar: sub sa

Posted 23 May 2018 - 05:44 PM

multumesc tuturor pentru saturi. problema a fost rezolvata. motivul: prea multe discuri(7 in loc de 6). 

acum revin la problema incarcarii: cum pot afla daca dinamul produce curent si daca s-a raspuns in postarile de mai sus va rog sa ma scuzati dar m-ati pirdut prin atatea chestii si termeni electrici. deoarece deja am montat gotronic as refera sa merg cu - la masa cum este acum. 

pun aceste intrebari deoarece pe 11 iunie am programare la RAR si sunt cam in intarziere cu proiectul 



#5059 vene

vene

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 202 posts
  • Club: -

Posted 24 May 2018 - 08:05 AM

Da, poti merge cu "-" la masa.

Pentru RAR nu trebuie sa incarce, (poti rezolva si dupa), e important sa functioneze luminile, stop frana, semnalizari, frana sa fie eficienta.

Problema este ca avand atas, e nevoie sa si mergi cu ea pentru a verifica frana, dar daca ai o baterie buna cu mai multi amperi, functioneaza suficient pe baterie.

Desigur e mai bine sa incarce.Tu ai mai multe dinamuri, nu cred ca nu ai unul bun, poate e ceva conectat gresit.


» Post actualizat in 24 May 2018 06:11

Vezi aici legaturile.Nu te intereseaza polaritatea bateriei, legi "-"la masa.Cu schema de mai jos, verifici daca dinamul incarca si daca de vina este doar releul.

Prima data, ti-as sugera sa renunti la Led pentru becul de control incarcare si sa pui un bec cu filament deoarece acel bec are un rol la incarcare, iar Led-ul nu face acest lucru.

Becul este un bec mic de ca cel de pozitie din far (cred ca e 6V /5W).

Daca nu merge, faci montajul din schema 2, daca nu incarca, schimbi rotorul (in speranta ca sunt carbunii OK si ca ating bine pe colector.

SPOR!

Attached Thumbnails

  • info.JPG


#5060 Lolo_ID

Lolo_ID

    ...

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,010 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Moto: ИЖ 49 K, ИЖ 56 K
  • Club: OLD'S COOL

Posted 24 May 2018 - 11:01 AM

Daca ai discri noi, *probabil* arcurile nu se strang atat de mult (**eu am zis ca strang piulita cam pana este la nivelul surubului**).
Daca sunt lasate prea slabe vor patina, prea stranse nu reusesti debraierea.Bine este sa probezi cu capacul stanga demontat, vezi daca se deplaseaza capacul superior de la ambreiaj si daca se ***deplaseaza paralel*** (deoarece ****arcurile pot fi inegale ca tensiune**** chiar reglate identic ca pozitie fizica sa nu genereze aceeasi tensiune la apasare).

*...* - sigur , nu probabil;
**...** - greșit;
***...*** - corect;
****...**** - există un aparat special construit pentru verificarea elasticității arcurilor. Se folosește , în general , în service-uri la verificarea arcurilor supapelor.

Atenție mare la arcuri deoarece , în ambreiajele IJ-urilor , se găsesc 2 tipuri : cu 8 spire , cu 9 spire.

Edited by Lolo_ID, 24 May 2018 - 11:02 AM.

<p>Vand piese de IFA/MZ BK 350, IJ 49, DKW NZ 350, Triumph NT/DELUXE, NSU, BMW, Zundapp, M72, IJ 56, Simson 425 S/T, DNEPR s.a.http://www.motocicli...a/#entry3733318Vand piese de IJ 56 la preturi rezonabile. 0763 700 222  Întrunirea de Comuniste și Atașe Siriu 2017, ed. 7, 11-13 August




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status