Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

  • Please log in to reply
2857 replies to this topic

#1 demostene

demostene

    Tata Sculelor

  • Moderatori
  • PipPip
  • 1,192 posts
  • Gender:Male
  • Location:Galactic Anticenter
  • Interests:Lumea traita printre franturi de semafoare.
  • Moto: Honda XL600V Transalp
  • Numar: de carton si mereu altul
  • Club: al devoratorilor de km

Posted 24 October 2005 - 05:56 PM

Bonnn.. Esti incepator si vrei sa-ti cumperi motocicleta. Nu-i asa?!
Esti confuz, parerile sunt impartite si nu mai intelegi nimic.
In primul rand bine ai venit in lumea pasionatilor de doua roti.
Acesta este un ghid menit sa te ajute in alegerea pe care urmeaza sa o faci.

Imaginea conteaza?
Inainte de a te hotari e bine sa iei in considerare cateva din indicatiile “batranilor” care pe viitor te vor alaturi de ei la plimbari. Daca te-ai uitat vreodata pe strada tanjind dupa sunetul motorului care a trecut in viteza warp pe langa tine sau vazand privirile lungi ale fetelor care iti erau alaturi, deja abordezi gresit problema! Cu timpul vei descoperi ca nu inseamna de fapt nimic fata de potentialul pe care il are o motocicleta in sine. Iar pentru asta trebuie sa apuci sa prinzi asta, adica sa supravietuiesti! Nu e spus cu rautate ci doar in baza statisticilor existente. In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba. Acum ideea e sa vedem cum te putem ajuta ca sa eviti asta.

Din pacate adevarul este ca nimeni nu poate indica ce anume ti s-ar potrivi mai bine! Fiecare ofera experiente unice in felul sau si se poate ca un stil sa ti se potriveasca mai bine decat altul. Se poate ca incepator sa ai formata deja parerea despre ce anume sa-ti cumperi insa experienta ne arata ca multi se reprofileaza pe parcurs, descoperind avantajele si dezavantajele clasei sale. Nu ne bagam aici, alegerea e a ta!

Cilindreea
Ceea ce ar trebui sa stii insa se leaga de alegerea cilindreei potrivite. Ca incepator vei fi tentat sa iti iei un motor mare, 600 cmc, 750 cmc, 1.000 cmc... Exista argumente in aceasta privinta: nu trebuie sa-l mai schimbi peste cativa ani, vrei putere si viteza, vecinul are unul si arata bestial, taximetristul de la stop o sa crape cand ii spui cilindreea, etc.. Toate sunt valabile in felul lor si nu suntem aici ca sa le contestam ci sa-ti evidentiem ce inseamna experienta in domeniul moto.

De ce "mai mic"?
Limitele de fapt si de drept nu sunt date de catre om ci de catre masinarie. Ce inseamna asta?! De ce se recomanda sa incepi pe ceva mai mic?! Cum se explica asta concret?!
Well, ideea e urmatoarea. Faptul ca te afli pe doua roti te face din start mai vulnerabil. Asta inseamna ca riscul de a avea un accident este de 100 de ori mai mare decat daca te-ai afla intr-o masina, daca nu chiar mai mare. Statisticile spun ca sansele de a te lovi in cazul unui accident sunt de 48 de ori mai mari decat ale unui automobilist si de 16 ori mai mare de a deceda!! E monstruos daca stai bine si te gandesti.

Pericole
Detalii pe care in mod normal nu le-ai lua in considerare pot fi fatale. O fasie de nisip te poate dezechilibra, o frunza uda peste care treci, un viraj abordat gresit, o acceleratie atunci cand nu trebuie, etc..etc.. Dupa cum vezi, toate astea desi par ireale atunci cand esti pe motor trebuie sa le iei in seama. Iar ele se raporteaza direct la dezvoltarea reflexelor si a stilului de mers.

Limite si reflexe
Ei bine, vorbeam de limitele masinariei... Un motor sport sau sport-touring de exemplu, de 400 cmc, iti va taia din puterea de acceleratie si din viteza. Asta inseamna ca motorul va fi mai turat si va deveni instabil la viteze mari. Ce inseamna concret pentru tine asta? Inseamna ca iti extinde capacitatea de anticipare cu cateva fractiuni de secunda sau chiar o secunda. Un incepator nu stie cum sa reactioneze si este normal sa se panicheze, pentru ca nu are inca reflexele formate. Reflexul inseama a actiona inconstient si impulsiv instantaneu.

Ce inseamna "motorul te iarta"?
Un motor de cilindree mare nu iti va oferi acest timp! Prin urmare, riscul de a-l pierde de sub control creste exponential. De asta se spune ca motoarele de cilindree mica “iarta”. De fapt nu te scutesc de greseli insa datorita timpului de reactie iti ofera sansa de a remedia problema in timp util. Alta statistica: accidentul “tipic” moto ofera doar 2 secunde pilotului pentru a actiona corespunzator in vederea evitarii coliziunii! Atunci cand motorul este turat simti mult mai acut viteza si-l simti ca devine instabil. Un motor de 400 poate merge in 140 lejer insa fiind turat te va obliga sa te concentrezi mult mai bine asupra vitezei si conducerii lui. Si asta e valabil.

Ce inseamna: "te fura" viteza?
Se spune despre motoarele de cilindree medie si mare ca te “fura” la viteza. Ce inseamna asta concret? Faptul ca poti atinge 200 intr-o depasire de exemplu fara sa realizezi macar. Fiindca tu te concentrezi asupra depasirii nu poti fi atent la indicatorul de viteza. Nici nu este indicat sa pierzi o secunda cu asta! Ei bine, un motor de 1.000 nici nu-l simti la 150 sau 200km/h! Poti sa ai surpriza sa te uiti la bord si sa vezi ca ai viteza asta. De ce nu-l simti? Pentru ca nefiind turat ti se pare ca ai inca o viteza “decenta”.

Frana, curbe, pilotaj ... oau!
Nu spunem sa nu te folosesti de potentialul maxim al motocicletei insa asta numai dupa ce esti sigur ca poti reactiona instictiv. Se leaga si de multi alti factori. Sa stii sa franezi corect! Nu numai in functie de situatie dar si de drum! Cand folosesti fata si cand spatele?! Cum te redresezi intr-o curba in care ai intrat prea tare? Cum te inclini? Care e pozitia optima? Vezi, toate sunt lucruri pe care orice ai face nu ai cum sa le inveti din carti sau fiindca ti le spunem noi. Jumatate din accidentele fatale se petrec datorita abordarii necorespunzatoare a unei curbe. Iarasi o statistica demna de luat in seama!

Despre "auto-stapanire"
Se invata mergand in functie de situatiile cu care te confrunti. Majoritatea celor care s-au orientat spre motoare mari din prima au cazut, multi sfarsind tragic. Din simplul motiv ca au crezut ca pot stapani motorul. Cum se explica altfel faptul ca in 92% din accidentele moto de pretutindeni sunt implicati incepatori! De stapanit poti sa-l stapanesti insa nu te poti stapani pe tine care il pilotezi, fiindca nu ai experienta necesara de a reactiona in timp util si de a intelege fiecare aspect a ceea ce inseamna a conduce o motocicleta.

De ce 2 ani
Nu-ti spunem asta fiindca suntem mai tari ci fiindca in timp experienta ne-a invatat cate ceva. Dupa doi ani vei putea usor sa vinzi motorul si sa treci pe ceva mai mare, fiind sigur ca nu vei pierde nimic din farmecul pe care il are condusul unei motociclete. Insa atunci, chiar daca nu crezi asta acum, o sa ai reflexele formate cat de cat si vei putea intr-adevar sa pilotezi. Cu grija la inceput pentru a invata motorul insa cu siguranta vei privi altfel lucrurile.

De ce am spus doi ani? Statisticile mai arata ceva. Accidentele nu se produc din prima. Se produc dupa un an, cand devii sigur pe motocicleta respectiva si incepi sa “risti”. Involuntar vei merge mai violent, vei invata sa te strecori si sa te bagi printre masini, sa te inclini din ce in ce mai pronuntat. E normal! Vei descoperi ca prietenii pe care i-ai facut merg mai tare decat tine si ramai ultimul si incepi sa tragi mai tare de motor. Insa reflexele de care vorbeam nu s-au format inca fiindca nu au avut timp! Si implicit se va intampla si dezastrul.

"Nu te-am vazut" ... eterna scuza, si alte pericole
Ca sa intelegi ce inseamna de mai bine de 100 de ori mai periculos de condus decat o masina trebuie sa intelegi ca in trafic motociclistii nu sunt observati! Asta inseamna zilnic masini care schimba banda fara sa te observe, masini care iti taie fata, masini care te imping crezand ca ai loc. Gropi care pentru tine pot fi fatale, linii de tramvai, nisip, portiuni umede, pietoni, etc. Toate intr-o fractiune de secunda, la distanta de o frana pe doua roti si nu pe patru. Iar asta fara sa iei in calcul erorile de pilotaj personale.

Astea sunt motivele pentru care se recomanda motociclete "docile" pentru inceput. Iar cuvantul "docil" este unul relativ... Nu te lasa furat de aparente, un supersport de 400 ajunge la urmatorul stop inainte ca ceilalti sa fi plecat macar de pe loc! Multi aud de Rossi insa putin isi aduc aminte de Cagiva Mito de 125 cmc pe care a inceput... Apoi 250, 500 si in final 1000.

Viseaza cu ochii deschisi..., timp e destul si gama variata :banana:


Iata statistica celor mai “populare” accidente de pe glob, facuta publica multumita companiilor de asigurari. Cilindreea incepand de la 600>

1. Seria Suzuki GSX-R
2. Seria Kawasaki Ninja
3. Suzuki TLR
4. Seria Yamaha YZF
5. Seria Honda CBR

Alte statistici:

- Portul castii reduce cu 29% sansele unei fatalitati in cazul unui accident. De asemenea, o casca integrala reduce cu 85% riscul unor leziuni la cap in cazul accidentelor usoare, cele mai frecvent intalnite.

- Motociclistii implicati in accidente au dovedit a nu stapani "arta" dozarii franei spate si a celei fata. Abilitatea de countersteering a fost de asemenea nula sau redusa.

- Prezenta crash bar-urilor a aratat o reducere a leziunilor din zona gleznei si o crestere a celor din zona genunchiului si a zonei superioare a piciorului.

- Severitatea leziunilor este direct proportionala cu viteza si masa motocicletei.

- Accidentele datorate problemelor tehnice constituie doar 3% din total, majoritatea acestora fiind datorate pierderii controlului in urma unei pene.

- Intersectiile sunt cele mai frecvente locatii ale accidentelor moto, de cele mai multe ori celalalt vehicul ignorand dreptul de prioritate al motocicletei.

Alta f. importanta:

- Mai mult de jumatate din accidentele moto au implicat piloti cu experienta de pana la 5 luni pe motocicleta respectiva, totalul experientei moto a pilotului fiind pana in 3 ani!


Acum fuga la pusculita :banana:
Asfalt uscat si bine ai venit printre noi! :P

Nu uita: ti se poate intampla si tie!

Edited by Smokey, 25 October 2005 - 09:44 AM.

Calator la capatul lumii si vanator avid de culori. Motociclistii tineri aleg o destinatie si pleaca. Motociclistii batrini aleg o directie si pleaca. 


#2 dead_man_walking

dead_man_walking

    DMW

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 5,407 posts
  • Gender:Male
  • Location:km 1 =))
  • Numar: b64buy
  • Club: == DAC MOTORS ==

Posted 24 October 2005 - 06:11 PM

bine zis!!! :P
ar trebui dezvoltat mult subiectul shi inchis topicul, iar cand mai apare vre-un topic nou cu informatzii utile in legatura cu acest subiect sa fie contopit cu acest topic


Posted Image


#3 G.Burlacu

G.Burlacu

    ...dus..

  • Super Membru
  • PipPip
  • 807 posts
  • Gender:Male
  • Location:Rasnov-BV
  • Moto: Suzuki VX 800
  • Numar: BZ-14-YGH

Posted 24 October 2005 - 06:18 PM

Super bun postul :banana:
eu viitor incepator fiind peste vro 2 saptamani ( Doamne ajuta :P ) iti multumesc pentru cele de mai sus!
Omul sta toata viata in rahat...numai adancimea se schimba

#4 orestte

orestte

    old biker

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,375 posts
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:moto
  • Moto: 250 EXC-F, V-STROM 650

Posted 24 October 2005 - 06:42 PM

o alta sesizare, dupa cum se vede in statistica majoritare sunt accidentele la motocicletele sport (viteza si putere mare), care au priza mai mult la incepatori ei nefiind experimentati pt acest tip de motor sau din alta categorie de putere mare
mai era undeva pe net o statistica in care spune ca 60% din posesorii de busa din germania sunt morti
in general o motocicleta nu ti-o iei neparat dupa cum arata ci dupa inaltimea ta, greutate, alte "defecte" ale corpului (maini scurte, lung in craci, etc) asa fel incat sa poti controla motocicleta cel mai usor, si sa stai comod pe ea


www.Sprintmotors.ro - magazin si service moto, dealer autorizat motociclete Beta

TRANSPORT MOTO - CONSULTANTA SI VERIFICARE MOTOCICLETE LA ACHIZITIONARE
TEL.0721535377
consumabile, echipamente si accesorii, motociclete, scutere, ATV-uri, garantie, service
comenzi LOUIS.DE, pret fara adaos chiar si la produsele reduse
piese de schimb OEM: Honda Yamaha Suzuki Kawasaki Bmw KTM Ducati
NOU- piese, consumabile si accesorii AUTO - preturi mici pentu motociclisti
www.X-ENDURO
.ro

CAZARE MOTO
 


#5 G.Burlacu

G.Burlacu

    ...dus..

  • Super Membru
  • PipPip
  • 807 posts
  • Gender:Male
  • Location:Rasnov-BV
  • Moto: Suzuki VX 800
  • Numar: BZ-14-YGH

Posted 24 October 2005 - 06:49 PM

in general o motocicleta nu ti-o iei neparat dupa cum arata ci dupa inaltimea ta, greutate, alte "defecte" ale corpului (maini scurte, lung in craci, etc) asa fel incat sa poti controla motocicleta cel mai usor, si sa stai comod pe ea

si in cazul unora ca mine o motocicleta ti-o mai iei si dupa cat de tare bate vantu-n buzunare:P , iar daca bate tare...cu atat mai bine pt un incepator nu?? :banana: :banana: ca-si ia un voshod 3m si-l iubeste ca pe o busa :crack: :P

scuze pt offtopic :blink:

Edited by burlaco, 24 October 2005 - 06:50 PM.

Omul sta toata viata in rahat...numai adancimea se schimba

#6 bandi

bandi

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 570 posts
  • Location:Bucharest
  • Numar: B 77 NDI

Posted 24 October 2005 - 06:59 PM

o alta sesizare, dupa cum se vede in statistica majoritare sunt accidentele la motocicletele sport (viteza si putere mare), care au priza mai mult la incepatori ei nefiind experimentati pt acest tip de motor sau din alta categorie de putere mare


good point! :P mai e o statistica pe-aici care zice ca forumistii au cam inteles asta... au si retinut oare?

http://www.motocicli...topic=20568&hl=
I can accept wasting 3 years of my life next to the wrong woman. But I can't forgive myself for riding a chopper for 3 years!

#7 dn3pr

dn3pr

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 63 posts
  • Club: East Side Dogs

Posted 24 October 2005 - 07:07 PM

e super ceea ce ati scris....sunt intru totul deacord
---------0740870054------------
---------0728/949963-----------
-------------IONUT---------------
-----prozatos@yahoo.com------
----------NUMAI BINE-----------

#8 Silenti

Silenti

    Motociclist

  • Super Membru
  • PipPip
  • 633 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motociclete...
  • Moto: CBR 600 RR
  • Numar: patrat
  • Club: << Grupu` de la 8rr >>

Posted 24 October 2005 - 08:03 PM

Ca viitor incepator (acum fac scoala) mi-a trecut prin cap varianta de 600 supersport.
Ce m-a facut sa ma razgandesc:
1. Sfaturile de pe acest forum.
2. Am stat pe un R1 pe loc si nu mi-a placut deloc pozitia pe un supersport.
3. M-a plimbat posesorul R1-lui si am tipat ca o fetita la viol desi sunt vitezoman si amator de senzatii tari.

#9 btbw

btbw

    natural born killer

  • Membra
  • Pip
  • 204 posts
  • Gender:Female
  • Location:constanta
  • Interests:ce altceva decat motoare...
  • Moto: yamaha dt80
  • Club: nici unul

Posted 24 October 2005 - 08:26 PM

:P Demostene !!

Si ar fi super daca s-ar tine cont de aceste statistici...mai ales ca o asemenea pasiune e bine s-o ai mai mult de juma de an.....
People are crazy and times are strange...

You think you have your own decisions? Your memories are yours? Believe me it's a fucking joke. You're just a tool in this system called life, a beautiful nightmare. I hope I could become stuck in this moment. Because I found the truth. Don't ask me why, just wake up. Stand up. Open your eyes.

#10 sangre

sangre

    Calaret de Ural si Moto Guzzi

  • Super Membru
  • PipPip
  • 689 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Orice...
  • Club: inca nu...

Posted 24 October 2005 - 09:34 PM

excelent..... :P

#11 LaurBalaur

LaurBalaur

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,086 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI, DR. TABEREI
  • Moto: KAWASAKI Z750 '07

Posted 24 October 2005 - 09:43 PM

Tare de tot articolul Demostene, daca l-ar citi toti incepatorii si l-ar baga la cap pot sa spun ca ai facut un bine motociclismului.
Bravos! :P
I'm not riding away from life; I'm accelerating straight at it!

Posted Image

#12 B.B.

B.B.

    I didn't expect

  • Carantina
  • PipPipPipPip
  • 18,189 posts
  • Gender:Male
  • Location:TM
  • Interests:Nu.
  • Moto: VFR800i
  • Club: HRC

Posted 25 October 2005 - 08:01 AM

Asa ca o chestie (va rog nu radeti de mine)> Eu merg cu Mobra (!!!) zi de zi prin oras (mai ales dimineata - 8 - 9) cu 60 km/h maxim. De multe ori am fost pus in situatii limita (uneori din vina mea, alteori din vina unor soferi complet idioti care te ingramadesc pe banda I sau uita sa semnalizeze, etc.) si vreau sa spun ca si la viteza asta(!!) am tras cateva "SPAIME" care oarecum m-au marcat si m-au facut sa-mi dau seama ca mersul pe 2 roti nu e o joaca. Nici nu pot sa ma gandesc cum o fi sa mergi cu un motor de 400 sau 600 si sa dai peste o situatie limita si sa nu poti controla situatia. Eu cred ca soferii ar trebui instruiti sa respecte motociclistii si sa-i considere egali in trafic. Am vazut ieri pozele de la Szeghed si m-au cutremurat.

Multa Bafta.

Edited by Belbody, 25 October 2005 - 08:02 AM.


#13 Baiazid

Baiazid

    YILDIRIM BAYEZID

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,129 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sydney - Australia
  • Moto: BMW F800GSA
  • Numar: ?

Posted 25 October 2005 - 09:36 AM

Hai sa facem comparatie intre o sportivana si un chopper la un accident frontal!!!!

1. sportivana - intri in masina - se ridica de _cur - si te arunca. Nu te tine nimic.

2. chopper - intri in masina - si ramai prins in coarne!!!!

3. si la enduro e o tendinta cu ghidonul, acesta fiind inalt.

Faptul ca avand o sportivana ii dai in gura la motor ca iti permite ... e alta mancare de peste.


.. si ca sa nu uit: o sportiva franeaza nu gluma. Se incarca furca altfel decat la un chopper.

#14 graurcristi

graurcristi

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 333 posts
  • Interests:................. si altele
  • Numar: xxx
  • Club: bb

Posted 25 October 2005 - 09:41 AM

Hai ma nu mai speriati incepatorii.
Io am avut un 250 cmc la inceput si am scapat rapid de ea apoi un 500 cmc si cand am mers cu baietii la plimbare..........pauza am ramas in spate rau de tot si gaska nu era super rapida.Deci a trebuit sa-mi iau doua motoare in 2 cilindrii ca sa-mi dau seama ca vreau 4 cilindrii si sa sune ca un motor.Gsx de 600 cmc pot sa spun ca a fost prima motocicleta si am facut aceleasi greseli cu ea ca si cu 250 cmc si 500 cmc.
Daca stai in banca ta nu-i nici un risc nici pe 600 nici pe 750 nici pe 1000 toata chestia este sa-ti scoti figurile din cap cand te-ai urcat pe motor si sa-ti dai seama ca nu te joci pe calculator.
Tel. 0745077978
Yahoo Messenger ID: graurcristi
E-MAIL graurcristi@yahoo.com

#15 demostene

demostene

    Tata Sculelor

  • Moderatori
  • PipPip
  • 1,192 posts
  • Gender:Male
  • Location:Galactic Anticenter
  • Interests:Lumea traita printre franturi de semafoare.
  • Moto: Honda XL600V Transalp
  • Numar: de carton si mereu altul
  • Club: al devoratorilor de km

Posted 25 October 2005 - 10:11 AM

Hai sa facem comparatie intre o sportivana si un chopper la un accident frontal!!!!

1. sportivana - intri in masina - se ridica de _cur - si te arunca. Nu te tine nimic.

2. chopper - intri in masina - si ramai prins in coarne!!!!

3. si la enduro e o tendinta cu ghidonul, acesta fiind inalt.

Faptul ca avand o sportivana ii dai in gura la motor ca iti permite ... e alta mancare de peste.


.. si ca sa nu uit: o sportiva franeaza nu gluma. Se incarca furca altfel decat la un chopper.


Statisticile arata ca majoritatea accidentelor moto NU sunt frontale. Iarasi, rata fatalitatilor este mult redusa la choppere in favoarea unor leziuni mai grave, datorate masei... Excluzand pe cei care NU au purtat casca.

Daca stai in banca ta nu-i nici un risc nici pe 600 nici pe 750 nici pe 1000 toata chestia este sa-ti scoti figurile din cap cand te-ai urcat pe motor si sa-ti dai seama ca nu te joci pe calculator.


Preferabil este a se incepe pe un motor care sa "ierte". Nu toti isi dezvolta reflexele in mod egal! Si iarasi nu toti au acelasi noroc...
Chiar si tu recunosti ca ai inceput pe ceva mai mic, trecand ulterior la clase mai mari. Poate nu iti dai seama insa in contextul general conteaza enorm de mult.
Din pacate statisticile nu mint! Si nici rubricile de accidente de pe forumurile moto romanesti sau straine.

Calator la capatul lumii si vanator avid de culori. Motociclistii tineri aleg o destinatie si pleaca. Motociclistii batrini aleg o directie si pleaca. 


#16 s-kidu'

s-kidu'

    proprietar de motoreta murdara

  • Super Membru
  • PipPip
  • 763 posts
  • Gender:Male
  • Location:de nicaieri si de oriunde..........
  • Interests:nu spun
  • Moto: vt 600
  • Club: r.a.t. bikes

Posted 25 October 2005 - 10:35 PM

bun topic! foarte bun! sper sa se uite copii de bani gata care vor motoare si sa ia acest topic ca pe un sfat care poate sa-i tina in viata sau macar intregi!
cheat on your death!

#17 hihi

hihi

    think twice

  • Super Membru
  • Pip
  • 482 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 26 October 2005 - 01:34 PM

In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba.

Chestia cu 'donatori de organe' nu este din filmul Biker Boyz ? :P S-ar putea sa nu fie, dar eu acolo am auzit-o / vazut-o pentru prima oara.
E bun topicul, dar nu prea are legatura cu ghidul de alegere a motocicletei. E mai degraba un post care sa iti deschida ochii, ca incepator
RPower

#18 winy

winy

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 8 posts
  • Location:peste tot
  • Numar: 7
  • Club: Iasibike.3x.ro

Posted 05 November 2005 - 06:27 PM

Cine ma invatza sa cad? Presupun ca sunt tehnici ca atunci cand nu mai ai nici o sansa.. sa te arunci de pe motor.. sa te rostogolesti.. sau sa te tii de motor .. shi sa cazi lateral(iti prinzi piciorul.. etc, etc..) . Is nou intru ale motoarelor.. nu as vrea sa ma bag in seama aiurea.. mai intai sa-mi cumpar unu shi apoi sa deschid gura :lol: dar am vazut accidente pe la curse... viteza mare.. se rostogoleau baietii se ridicau intregi(e adevarat plini de protectii )
Posted Image

#19 ipman

ipman

    Omu' cu IP-urile

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,160 posts
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Frecatul de IP-uri
  • Numar: B-43-HCY, B-22-XXS

Posted 08 November 2005 - 05:01 PM

Din pacate numai intimplarile nefericite te vor invata sa cazi. Restul e doar teorie, dar ca sa iesi cu bine din asa ceva iti trebuie instincte.

#20 stege

stege

    Calator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,220 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: curenta
  • Numar: personalizat
  • Club: s o l o

Posted 08 November 2005 - 05:25 PM

ipman: nimic mai adevarat!
The older I get the faster I was. But then again.... Posted Image





Also tagged with one or more of these keywords: inalt, inaltime, masiv, dilema alergere motor, incepator, prima motocicleta, Honda NSR 125, incepatori, 125cc, 125 cc, incepator, honda cr.crm, moto incepator honda yamaha, Yamaha XJ6, Suzuki GSR, Incepator, AGV K3, AGV Corsa, Incepatori, Incepatori, Achizitionare, Sfaturi

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status